MUZICA. un lant de surprize placute

  • Recomandă articolul
Dorind parca sa sustina ideea „cautarii sincretismului“ la care ma refeream saptamina trecuta, Opera din Timisoara – aflata cu siguranta in topul teatrelor lirice romanesti – a lansat o noua „provocare“ prin premiera Povestea soldatului de Stravinski, o imbinare inedita de teatru, balet, teatru instrumental intr-un cadru scenografic inteligent si sugestiv (semnat de Geta Medinski). Adevarul este ca spectacolul a oferit un lant de surprize deosebit de placute, adesea chiar spectaculoase, pentru ca am descoperit un tinar regizor – Ion Ardeal-Ieremia – plin de imaginatie, modern fara a fi excentric, reusind sa creeze o relatie echilibrata intre diversele segmente implicate in constructia complexa si atipica a lucrarii. Alaturi de el, un coregraf de viitor cu nume parca predestinat – Sergiu Ionut Anghel. Un ansamblu cameral al Operei, condus de concert-maestrul Ovidiu Rusu (unanim apreciat pentru exigenta si eficienta sa artistica, soloul sau „tradind“ violonistul de clasa, deopotriva realizator al conceptiei muzicale a productiei), a alaturat opt instrumentisti de elita din orchestra, reconfirmind valoarea fiecarui interpret in parte, dar si capacitatea de a sustine un discurs fluent si „colorat“, devenind, la nevoie, si actori. Secventele muzicale au fost insa intregite si implinite prin personajul Viola – simbol al viorii pe care […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }