„Ne-am jucat cu dualitatea noapte-zi, vis-coşmar“. Interviu cu Rodrigo SOROGOYEN

În exclusivitate pentru „Observator cultural“

  • Recomandă articolul
Cîştigător al Trofeului Transilvania, în cadrul celei de-a treisprezecea ediţii TIFF, filmul Stockholm (2013) al regizorului spaniol Rodrigo Sorogoyen (aflat la al treilea film, după Impares, 2008, şi La pecera de Eva, 2010) nu poate fi clasificat într-o categorie strictă şi nici nu poate fi povestit astfel încît să surprindă întreaga delicateţe a abordării temei, un pas de deux între un El şi o Ea (jucaţi de Javier Pereria şi Aura Garrido, care au fost recompensaţi cu Premiul pentru Cea mai bună interpretare), surprinzător şi trist, pasional şi nemilos în acelaşi timp. Am stat de vorbă cu regizorul Rodrigo Sorogoyen despre cum a reuşit să realizeze acest film de succes cu foarte puţine resurse, despre abordarea inedită a unei teme bine-cunoscute, cea a one night stand-ului, dar şi despre receptarea variată pe care o provoacă în spectatori. Filmul face trimitere la sindromul Stockholm. Ţi se pare sugestiv pentru relaţiile umane din prezent? Da, dar la mine aş spune că raportul a fost invers: m-a interesat mai întîi un tip de relaţie umană sau, mai degrabă, un anume aspect dintr-o relaţie şi m-am gîndit cum să-mi construiesc filmul pornind de la asta, psihanalizîndu-mă şi pe mine. Apoi mi-am dat seama că […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }