Nocturne baroce

  • Recomandă articolul
Așa cum promiteam în numărul trecut, continuăm cronica nocturnelor baroce programate în primul weekend al Festivalului Enescu prin opera Ariodante de Händel (HWV 33), reprezentată în concert duminică, 4 septembrie. După William Christie și Les Arts Florissants, prezenți acum doi ani cu oratoriul Susanna în cadrul Festivalului Enescu, Alan Curtis este cel de-al doilea interpret consacrat al operelor lui Händel care vizitează România în ultimii ani.   Opera rezervată de Curtis pentru festival este una dintre acele lucrări care garantează, acum, ca și la 1735, un succes de casă: compusă de Händel pentru deschiderea noului teatru de la Covent Garden și menită să eclipseze producțiile concurenței de la Opera of the Nobility, Ariodante constituie un tur de forță dramatică, include cea mai mare proporție de arii dintre toate operele saxonului și, nu în ultimul rînd, evită folosirea materialului muzical reciclat care poate fi întîlnit în unele partituri ale lui Händel. Distribuția de la Ateneu a reunit cîteva staruri ale scenei baroce, unele aflate la apogeul carierei lor, altele în plină ascensiune: mezzosoprana Ann Hallenberg, în rolul lui Ariodante, soprana Roberta Mameli, în rolul Ginevrei, și bas-baritonul Matthew Brook, ca Rege al Scoției, secondați de mai tînăra contraltă Varduhi Abrahamyan (Polinesso), […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }