Note pe marginea Trienalei de tapiserie 2000
Bucuresti – Galeria 3/4 a Teatrului National Bucuresti
- 21-11-2000
- Nr. 39
-
Tincuta PIRV
- Arte
- 0 Comentarii
Se vorbeste putin in ultima vreme de artele textile. In buna parte, pentru ca sint considerate arte minore. Dintr-o perspectiva traditionala, artele decorative (in cadrul carora se incadreaza si artele textile) s-ar afla la mijlocul drumului dintre creatie si utilitar si ar contrabalansa artele plastice. E suficient sa aruncam o privire asupra felului in care se alcatuieste la noi structura academica artistica pentru a ne convinge de acest lucru. Acest mod de departajare a ridicat in ultima vreme mai multe dificultati, cum ar fi, de exemplu, cele legate de modul de incadrare a noilor medii (video-art, performance etc.). In cazul artelor textile, problema e cu mult mai incurcata, si spun acest lucru din perspectiva turnurii care s-a produs in artele textile in perioada anilor ’60-’70. Nu stiu cit de bine se stie, insa cursul urmat de artele textile a ridicat numeroase intrebari, la inceputul anilor ’90, cu privire la modul de definire si de analiza a operelor. Cel mai sensibil barometru al acestor miscari a fost Bienala de la Lausanne, bienala infiintata in 1962 de catre Jean Lurçat. Conceputa pentru a propulsa tapiseria ca arta de sine statatoare, Bienala de la Lausanne a fost deschisa mobilitatii artistice, care a permis […]