Note pe marginea Trienalei de tapiserie 2000

Bucuresti – Galeria 3/4 a Teatrului National Bucuresti

  • Recomandă articolul
Se vorbeste putin in ultima vreme de artele textile. In buna parte, pentru ca sint considerate arte minore. Dintr-o perspectiva traditionala, artele decorative (in cadrul carora se incadreaza si artele textile) s-ar afla la mijlocul drumului dintre creatie si utilitar si ar contrabalansa artele plastice. E suficient sa aruncam o privire asupra felului in care se alcatuieste la noi structura academica artistica pentru a ne convinge de acest lucru. Acest mod de departajare a ridicat in ultima vreme mai multe dificultati, cum ar fi, de exemplu, cele legate de modul de incadrare a noilor medii (video-art, performance etc.). In cazul artelor textile, problema e cu mult mai incurcata, si spun acest lucru din perspectiva turnurii care s-a produs in artele textile in perioada anilor ’60-’70. Nu stiu cit de bine se stie, insa cursul urmat de artele textile a ridicat numeroase intrebari, la inceputul anilor ’90, cu privire la modul de definire si de analiza a operelor. Cel mai sensibil barometru al acestor miscari a fost Bienala de la Lausanne, bienala infiintata in 1962 de catre Jean Lurçat. Conceputa pentru a propulsa tapiseria ca arta de sine statatoare, Bienala de la Lausanne a fost deschisa mobilitatii artistice, care a permis […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }