Noutati in Festivalul International „George Enescu“ – 2005

  • Recomandă articolul
Continuind „serialul“ personalitatilor cu care publicul nostru se va intilni pentru prima oara in Festivalul Enescu, ma voi opri la renumitul ansamblu de balet condus de Boris Eifman. Notorietatea lui este sustinuta si de calitatea exceptionala a interpretilor si a conceptiei coregrafice, dar si de „istoria“ devenirii sale, pentru ca talentatul artist care a creat aceasta trupa in 1977 a traversat aproape intreaga gama de presiuni si restrictii impuse de ideologia si totalitarismul sovietic, similar adesea cu cel care si-a pus amprenta asupra multor destine din viata culturala romaneasca. Daca un Barisnikov sau un Nureev au optat pentru libertatea unei cariere stralucitoare in Occidentul unde se refugiasera (adesea dupa peripetii transpuse, de altfel, in scenarii de film de mare succes), Eifman a decis sa-si asume riscul de a ramine in tara, chiar si in conditiile in care au existat presiuni puternice asupra sa, mergind pina la „sugestia“ explicita de a parasi URSS, pentru refuzul sau de a face „arta sovietica“. Pentru ca Eifman, absolvent al sectiunii de coregrafie a Conservatorului din Leningrad, devenit imediat coregraf la renumita Academie Vaganova (scoala oficiala a Baletului „Kirov“) dupa succesul primei sale premiere – Icar – realizata in 1970, a produs o adevarata revolutie […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }