O importanta donatie

  • Recomandă articolul
Acum citeva luni a aparut la Milano, in Colectia „Antipodi“ a Editurii 5 Continents, poate cel mai interesant studiu despre Medardo Rosso, precursorul sculpturii moderne, semnat de reputatul critic si istoric de arta italian Giovanni Lista, cercetator la CNRS si autor, intre altele, al compendiului La Scene Moderne (care poate fi consultat si la Institutul Francez din Bucuresti). Medardo Rosso, Scultura e Fotografia repune in justa perspectiva contributia majora a lui Medardo Rosso la dezvoltarea sculpturii secolului XX si, de saptamina trecuta, se regaseste la Biblioteca Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti, fiind o donatie a autorului. Fascinant, pe linga privilegiul de a urmari indeaproape viata artistica europeana a sfirsitului de secol XIX si nasterea, sub elaborarea inspirata a lui Rosso, a unor lucrari-cheie pentru arta moderna (La Ruffiana este prima lucrare care combina o sculptura cu ready-made, bustul femeii surmontind o usa frusta de lemn), care i-au inspirat direct, intre altii, pe Dégas (faimoasa Petite danseuse de 14 ans cu costum real), este privilegiul de a intra in culisele raporturilor dintre arta si putere, raporturi al caror reprezentant a fost, fara indoiala, Rodin. Desi fara Rosso „Rodin nu ar fi realizat niciodata al sau Balzac“, relatia lui cu sculptorul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }