„O nouă imagine a timpului în interiorul planului“

Dialog cu Shahram Mokri, regizorul filmului Fish & Cat.Corespondenţă de la TIFF 2014, Cluj

  • Recomandă articolul
Regizorul iranian Shahram Mokri este, în ceea ce mă priveşte, revelaţia Festivalului TIFF 2014. Filmul său,Fish & Cat, este o explorare provocatoare a continuităţii temporale în cinema. Turnat într-un singur plan-secvenţă de două ore şi 10 minute, pelicula inventează o naraţiune-reţea deosebit de eficientă în construirea unei imagini-timp apropiată ca principiu de imaginile lui Escher. Deşi urmărim aceeaşi linie temporală, perspectiva naraţiunii se schimbă. Viaţa circulă între diferite interiorităţi, survolează spaţii psihologice şi personaje într-un mod care, deşi porneşte de la premise realiste, ajunge să se depărteze în mod semnificativ de estetica realismului. În ediţia tipărită a revistei Observator cultural, veţi putea citi cronica mea despre filmul lui Shahram Mokri, subestimat în mod inexplicabil prin nepremierea în cadrul în competiţiei internaţionale TIFF 2014 (Cezar Gheorghe).    Care este genul în care un film ca Fish & Cat ar putea fi încadrat? Sinopsis-ul ar indica faptul că este vorba de un slasher film, aparţinînd genului horror. În realitate, nimic nu poate fi mai departe de adevăr. În primul rînd, actul de a ucide nu este deloc reprezentat. Avem numai acea voce la început care ne dă anumite indicaţii. Filmul acesta este destul de complicat în ceea ce priveşte încadrarea într-un gen […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12934 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }