Oamenii, printre cîini şi oi

  • Recomandă articolul
Marţi, 10 noiembrie, Seara de film a Institutului Cultural Român a oferit publicului cinefil bucureştean două scurtmetraje ale unuia dintre cei mai înzestraţi, în sfera documentarului, dintre tinerii noştri regizori: Cătălin Muşat.   Cele două filme, Doctorul nebun (2004) şi Ciobanul zburător (2008), prezentate la ICR de către criticul Magda Mihăilescu, diferă foarte mult şi tehnic, şi stilistic. Din primul punct de vedere, explicaţia acestei nepotriviri nu e greu de găsit. Cei doi subiecţi ai documentarului studenţesc al lui Cătălin Muşat – „Rockeru“ (Bogdan) şi Neluţu, ambii tineri dependenţi de heroină – au permis doar accesul omului cu camera în intimitatea lor, astfel încît regizorul a fost nevoit să filmeze singur, cu echipamente neperformante de înregistrare a imaginii şi sunetului. În schimb, al doilea film (realizat în cadrul workshop-ului de documentar Aristoteles, o adevărată mană cerească pentru tinerii cineaşti interesaţi de acest gen nedreptăţit) a beneficiat de contribuţia unor profesionişti precum Marius Iacob (imagine), Iulia Murgu şi Vlad Voinescu (montaj şi sunet). Aici, fiecare cadru este construit atent, iar coloanei sonore (adăugată în cea mai mare parte în postproducţie, după cum a observat Cătălin Muşat la ICR) i se datorează în mare măsură atmosfera creată de film.   Reporter vs. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }