Ocheanul intors (II)

  • Recomandă articolul
113. A doua zi de Craciun am vindut Histoire de la littérature anglaise, de Taine, ca sa pot cumpara Berni si La secchia rapita, a lui Tassoni. 114. O doamna bine imbracata, de cam aproape cincizeci de ani dar atit de subtirica si fardata incit ar mai putea fi atragatoare (l‘amante macabre), cere cu insistenta, la farmacie, „un Kogrol“. Vinzatoarea se face ca nu aude. 115. Se protesteaza vehement impotriva neologismelor. Sadoveanu e dat ca exemplu ca scriitor cu limba inteligibila. Dar Nicoara Potcoava apare insotit de un glossar de patruzeci de pagini. 116. Teatrul lui Mihail Sebastian se joaca la Roma, Paris, Berlin, Moscova. Teatrul lui Camil Petrescu nu se joaca nici la Bucuresti. 117. Din pagina se detaseaza un tors, roteste un ochi, se incordeaza o mina bogat musculata, iese un picior in fuga, se clatina un tei in floare, se materializeaza un nor, se rupe o floare. Intr-adevar, momentul cind aceste lucruri se produc, intre hirtie si capul aplecat asupra-i, e divin. Cu ce l-as putea compara? Dar aceste lucruri se produc pentru ca formeaza cu toatele un intreg, actiune de formare care se proiecteaza in interiorul fizic al tau, cititor, si te largeste, fizicamente, caci o […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }