Pactul cu realul

  • Recomandă articolul
Realul este obsesia secolului nostru; euforia acumularii de experiente inedite, setea de autenticitate, nevoia de adevar si nevoia de simulacru, fascinatia lucrurilor privite intens si de foarte aproape, incontestabila putere de seductie a ceea ce este mai real decit realul (in termenii lui Baudrillard – hiperrealul), toate acestea nu aveau cum sa ramina fara ecou in teritoriul de nisipuri miscatoare al receptarii poeziei. Producatorii si consumatorii de literatura, scriitori, critici, teoreticieni manifesta, in aceasta epoca a permisivitatii si performativitatii, un interes tot mai mare pentru acele strategii ce conduc la o reacomodare amicala intre text si realitate (reacomodare care – mai e nevoie sa o spunem? – implica ea insasi un mod propriu de detasare). Printre cei care s-au ocupat, in ultimul timp, de cercetarea fenomenului poetic, Gheorghe Craciun a adus citeva binevenite precizari in legatura cu tipul de poezie intemeiat pe redare, pentru care conotatia, ambiguitatea, metafora nu mai reprezinta valori fundamentale (cf. In cautarea referintei, Editura Paralela 45, 1998). Demersul sau teoretic se dovedeste foarte interesant si util prin conturarea unei tipologii poetice, in functie de prevalenta unuia dintre cei doi termeni (denotatie, respectiv, conotatie), si mai ales prin interesul fata de o poezie a realului si a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }