Pentru dubla specializare in invatamintul filologic
- 22-06-2004
- Nr. 226
-
Andrei BODIU
- ARTICOLE
- 0 Comentarii
In cadrul actualelor discutii privitoare la compatibilizarea sistemelor de invatamint universitar din intreaga Europa, in conformitate cu Conventia de la Bologna, s-a vorbit – intre altele – despre trecerea de la dubla specializare la monospecializare in facultatile de filologie. Atare perspectiva, care ar reduce dramatic sansele de angajare ale absolventilor, ar afecta grav atractivitatea Literelor. In consecinta, in intentia de a oferi contraargumente coerente in favoarea mentinerii dublei specializari, decanii principalelor facultati filologice din Romania s-au intilnit, s-au pus de acord si au redactat urmatorul text: Conventie Intruniti astazi, 8 iunie 2004, decanii facultatilor cu profil filologic din principalele centre universitare din Romania au discutat problemele majore ale invatamintului filologic romanesc in perspectiva integrarii in Uniunea Europeana si a aplicarii Conventiei de la Bologna si au decis urmatoarele: 1. Dubla specializare Dubla specializare (A + B, cu pondere egala in certificare) constituie principiul fundamental de organizare a invatamintului universitar filologic. Aplicarea acestui principiu ofera numeroase avantaje: – corespunde traditiilor invatamintului superior european si romanesc; – corespunde tendintelor actuale in invatamintul superior european; – asigura studentilor un set de competente si cunostinte indispensabile unei pregatiri filologice temeinice; – asigura flexibilitate sporita in pregatirea profesionala a studentilor; – asigura absolventilor posibilitati sporite […]