Pentru public sau pentru critica?

  • Recomandă articolul
Intilnim des in terminologia comentatorilor culturali expresii de genul „am asistat la un spectacol de public“ ori „e o creatie pentru specialisti“. Disputa „pentru public sau pentru critica?“ este de data veche, ea framintind ginditori din toate vremurile, capatind diverse accente in functie de spiritul epocii. In timpuri in care arta era preocuparea unei grupari restrinse numeric, restrictionate prin educatie, subiectul era usor transabil, esenta lui reducindu-se, in fond, la distinctia popular/cult. Acum, categorisirile de tipul „pentru public sau pentru critica“ mi se par usor pripite, desi, recunosc, uneori le practic eu insami (promit sa renunt). Ceea ce vor ele sa spuna generic despre creatiile la care fac referire e legat direct de gradul de adresabilitate. De regula, cind spui „pentru public“, lasi loc ideii ca ai de-a face cu un produs usor accesibil. Cind, in schimb, mai putina lume il digera estetic, s-ar intelege ca e elitist. Numai ca valoarea nu tine de gradul de popularitate, de numarul de fani, ci de un set mai complicat de criterii axiologice. Spectatorul face parte integranta din circuitul artei in societate in arta, e obligatoriu sa te adresezi unui public, fie el unul larg, de amatori de spiritualitate, fie unul restrins, de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }