Perceptii…

  • Recomandă articolul
In nr. 1-2/1993 al revistei Arta, Anca Oroveanu face referire cu luciditate la doua modele distincte ale artistului si ale creatiei: artistul „traditional“, purtator al unei „viziuni“ proprii – nascuta printr-un proces in care imaginatia si inspiratia joaca un rol important, al carei rezultat este o opera ce graviteaza in jurul individualitatii autorului; la polul opus se situeaza modelul de artist ce domina contemporaneitatea, mai putin legat de un mijloc (tehnic) de expresie, ce practica interventii cu caracter discontinuu, contextual, unitatea stilistica si originalitatea pierzindu-si, in acest caz, din prestigiu. Adesea nefiind constientizata, distinctia dintre cele doua modele implica tipuri diferite de intelegere a actului creator, de raportare la trecut, scapind astfel unei definiri clare. Prin forta lucrurilor, graficianul se incadreaza in cel dintii model; desi nu este strain de experiment, el opteaza pentru forma clara, solid construita, potentata de modularea liniei/petei. Perceptii este titlul expozitiei gazduite, pina la 1 decembrie, de Muzeul Literaturii Romane (etaj); deosebit de generos, el antreneaza o serie de probleme cu substrat profund, intregul demers dovedindu-se a fi o investigare a conditiei umane. Seriozitatea cu care este cautata geometria secreta a trupului uman se impleteste cu sentimentul libertatii dat de jocul cu formele si liniile […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }