Pianul contemporan

  • Recomandă articolul
Dupa trei secole de pianistica, s-ar putea afirma ca instrumentul cu claviatura a dat tot ce avea mai bun si ca si-a epuizat resursele. Si totusi, cele trei recitaluri de pian din cadrul SIMN sint in masura sa contrazica o astfel de afirmatie. Este adevarat insa ca traditia muzicii occidentale (ce a creat un Beethoven, Chopin sau Liszt) impune niste norme greu de egalat, iar literatura pianistica de mare valoare, il obliga pe compozitorul contemporan la asumarea unei responsabilitati aparte; pare mult mai dificila crearea unei lucrari destinate pianului decit pentru percutie sau alte inedite ansambluri camerale. Cu toate acestea, sonoritatile instrumentului pot fi reexplorate, dind la iveala solutii dintre cele mai interesante. Se stie ca unul dintre impasurile muzicii contemporane este indepartarea de publicul meloman. De aceea, tematica recitalului din 26 mai de la Sala ARCUB a sugerat un alt drum: New Blues for Piano. Este vorba despre un repertoriu amplu (piese semnate de Vaclav Kucera, Rafet Rudi, Gilberto Mendes, Vanessa Lann, Burton Green, Irinel Anghel, Panayotis Leftheris, Emil Viklicky, Ana Mihajlovic, Hanna Kulenty, Neely Bruce, Dan Dediu, Vincent van Warmerdam, Iris Szeghy, Justino Chemane si Michiel Braam) ce isi propune sa reinterpreteze genul si forma de blues din […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }