„Piata de audio-book-uri din Romania este abia la inceput“. Interviu cu Gabi DUMITRU
...General Manager Humanitas Multimedia
- 07-04-2005
- Nr. 263
-
Ovidiu DRĂGHIA
- MULTIMEDIA
- 0 Comentarii
Care sint criteriile care stau la baza alegerii unei carti in format clasic pentru a fi convertita in audio-book? De obicei titlurile care s-au vindut foarte bine sau autorii de succes. Insa acesta nu este singurul criteriu care este aplicat atunci cind alegem un titlu spre a-l transforma in audio-book. Se poate, de asemenea, ca Humanitas Multimedia sa mizeze, dincolo de orice criterii de vandabilitate, pe un autor sau un titlu. Cele mai mari dificultati pentru editorii de audio-book-uri le ridica textele literare, deoarece acestea trebuie, adeseori, sa fie prescurtate pentru a intra pe un CD. O pagina este citita in medie cam in 2 minute si jumatate, ceea ce inseamna ca pe un CD de 80 de minute intra aproape 30 de pagini. Or, in cazul unui roman, de pilda, fragmentele trebuie alese cu foarte multa grija (in strainatate exista oameni care scriu pasaje de trecere de la un fragment la altul), apoi este evaluat textul din punct de vedere al lecturii (daca este suficienta o singura voce mergind pina la configurarea unei dramatizari), bugetul presupus, precum si, nu in ultimul rind, rentabilitatea proiectului. Cum comentati piata de audio-book-uri din Romania? Cum se prezinta ea in strainatate? Piata de […]