Piata Universitatilor

  • Recomandă articolul
Derek BOK Universities in the Marketplace: The Commercialization of Higher Education Princeton University Press, Princeton, 2003, 234 p. Jurnalistul american Robert Kaplan povestea, intr-un eseu despre globalizare, cum filiala din Omaha a Universitatii Nebraska a devenit, in ciuda vetoului initial impotriva infiintarii unei facultati locale de inginerie, un soi de pepiniera-laborator a companiilor locale de IT. „Universitatile vor trebui sa devina antreprenori, sa colaboreze cu corporatiile la curriculum si in alte privinte, sau vor pieri“, il cita Kaplan pe unul dintre oficialii universitari. Cazul de la universitatea din Omaha dramatizeaza un moment de transformare in istoria invatamintului superior. Exista tot mai multe semne ca in universitatile contemporane relatia dintre educator si destinatarul educatiei, precum si al altor servicii care aduc fonduri institutiilor de invatamint tertiar incepe sa fie conceptualizata drept una dintre furnizor si consumator. Iesirea universitatilor „pe piata“ a fost intimpinata cu sentimente dintre cele mai diverse. Nu putine au fost vocile care au salutat parasirea turnului de fildes ca pe o miscare fireasca si de mult necesara, care va responsabiliza in sfirsit o profesie ce s-a ascuns pina acum de privirile publicului, invocind un misterios privilegiu de breasla. Corporatizarea universitatilor – iata un trend care, sustin adeptii evolutiilor […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }