Pictura prinsă în capcana fotografiei

  • Recomandă articolul
Mircea Suciu&Gin, Constant feeling of guilt Laika, Bucureşti Serie de 7 fotografii, ediţie 1/1, digital, Forex   Cu mult înainte de a exista fotografia, picturii îi revenea sarcina de a înregistra exact – uneori, strict documentar – realitatea. La o distanţă de mai bine de un secol, stînd în faţa unei picturi realiste de acest fel, mai rămîne întrebarea: cum ar fi fost dacă artistul care a pictat-o ar fi avut un aparat foto la îndemînă? Privind pictura realistă contemporană, poţi însă afla că, avînd la îndemînă mijloacele tehnice, artiştii pot transforma pictura în realitate şi, apoi, în fotografie. Mircea Suciu şi-a început cariera artistică prin a încheia istoria unei celebre imagini-cult, ce nu a apucat a fi reprezentată artistic: aceea a execuţiei sîngeroase a unui dictator comunist. A continuat cu reprezentarea acelor oameni care trebuiau să construiască realismul socialist, care au pus atomul în locul lui Dumnezeu. Oricît de filtrată ar fi, realitatea timpurilor comuniste se întoarce ca artă, dintr-o nevoie aproape carnală de a confrunta demonii trecutului.   Într-o plină criză a capitalismului, oamenii din picturile lui Mircea Suciu caută să şteargă urmele de sînge ale comunismului. Într-un gri atemporal şi imaterial, un personaj banal, eroul din fiecare […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }