Portretele Dilmanei Iordanova

  • Recomandă articolul
Proaspata absolventa a Universitatii de Arte, inscrisa, in prezent, la cursurile de studii aprofundate ale aceleiasi universitati, desfasurind, de citiva ani, o deloc neglijabila activitate expozitionala atit in Romania, cit si in Bulgaria (tara de obirsie), Dilmana Iordanova ne atrage din nou atentia cu seria de Portrete expuse la Institutul „Cervantes“, lucrari ce continua un amplu proiect de diploma sustinut anul acesta. Expozitia, deschisa intre 31 octombrie si 16 noiembrie, s-a bucurat inca de la vernisaj de un succes real, binemeritat, cu ecouri favorabile in critica de specialitate. Marturisita fascinatie pentru arta „primitivilor“ a fost punctul de pornire al proiectului de diploma amintit – Portrete flamande – inspirat din arta Renasterii nordice, dorindu-se, asa cum spune artista insasi, „o continuare in spirit, si nu in litera“. Portretele, xerocopii dupa fotografiile facute celor apropiati, imprimate pe pinza (tehnica ale carei implicatii simbolice vom incerca sa le identificam) reusesc – ajutate de evidentele citate si aluzii la decoratia de interior flamanda – sa redea atmosfera vechilor maestri din Tarile de Jos. Contrastul dintre ornamentatia in culori vii, pretioase, si portretele propriu-zise, in alb-negru, austere, pastrind ceva din eleganta sobra, plina de piosenie a imaginilor de donatori din tablourile flamande, propune un joc […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }