Portretul unui artist: Dana Borşan

  • Recomandă articolul
La sfîrşit de stagiune, privind înapoi, încerc să-mi stabilesc principalele momente de interes. Din noianul de programe, dirijori şi interpreţi, se conturează clar şi detaşat întîlnirile cu pianista Dana Borşan. În luna aprilie, am ascultat-o pe pianista Dana Borşan cîntînd Concertul nr. 1 pentru pian şi orchestră de Beethoven. Spre sfîrşit de stagiune, am ascultat-o din nou, de data asta în Concertul nr. 1 de Ceaikovski. Deseori, folosesc în emisiunile mele de radio fragmente din Integrala Concertelor pentru pian şi orchestră de Mozart, pe care pianista a încheiat-o în 2006. Şi am ajuns la convingerea că, în acest moment, Dana Borşan se află pe culmea carierei sale artistice, matură, împlinită, recunoscută, confirmată şi pe plan internaţional, moment pe care un jurnalist se simte obligat să îl marcheze cu admiraţia şi rigoarea cuvenite.   La întrebarea ce defineşte cu adevărat cariera unui mare muzician, cîteva repere se evidenţiază net din grupul numeroaselor răspunsuri posibile. Le enumăr într-o ordine aleatorie, fără o intenţie de ierarhizare: discografia, bogăţia şi varietatea repertoriului, maniera personală şi originală de abordare a partiturilor, recunoaşterea internaţională, activitatea concertistică.   Dana Borşan este singurul interpret român care semnează o Integrală a Concertelor pentru pian şi orchestră de Wolfgang Amadeus […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }