Povestea nuvelei

  • Recomandă articolul
Thierry OZWALD La nouvelle Hachette, La Collection Contours littéraires, 1996, 192 p., f.p. Thierry Ozwald este un specialist in opera lui Merimée – probabil ca nuvele extraordinare precum Colomba, Carmen sau La Vénus d’Ille l-au determinat pe criticul francez sa dedice o carte intreaga acestei specii cu totul aparte. Un gen considerat minor, care a fost sistematic asezat in umbra romanului – Ozwald remarca lipsa nuvelei din istorii literare mai vechi precum cea a lui Lanson (cu o exceptie notabila: Merimée, bineinteles). Explicatiile sint mai multe, un lucru este cert: nuvela reprezinta un gen gustat mai ales de specialistii in literatura; ea nu a avut decit rareori impact asupra cititorului obisnuit; rafinamentul investit in aceste mici scrieri a fost, in acelasi timp, o piedica in calea succesului de masa. La inceput a fost batalia cu povestirea, o specie atit de gustata si de cultivata de care nuvela s-a delimitat incet dar sigur. Primul pas il facea chiar Apuleius, incearca sa ne convinga autorul. Insa adevarata nuvela incepe sa se intrevada in Nuvelele exemplare ale lui Cervantes, multe secole mai tirziu. Nasterea propriu-zisa a speciei se produce in secolul XVIII o data cu Florian, Sade sau Voltaire, cei care dinamiteaza cu […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }