Precizari necesare

  • Recomandă articolul
Printre conditiile realizarii unui proces didactic de calitate se numara si accesibilitatea, claritatea si corectitudinea notiunilor transmise si dobindite. Cu alte cuvinte, notiunile trebuie sa fie intelese de catre elevi ca urmare a unei explicatii clare si corecte realizate de profesor. Notiunile respective, ca elemente ale continutului invataturii, trebuie insa formulate cu claritate atit in programele scolare, cit si in manuale, instrumente de lucru ale profesorilor si ale elevilor. Insa nu in toate situatiile lucrurile se intimpla chiar asa. De pilda, o notiune distorsionat prezentata in unele programe si manuale de limba romana ale ciclului gimnazial este cea de doina. In programa clasei a sasea figureaza notiunea de doina, fara determinantul populara, asa cum apare in programa pentru testarea nationala existenta pe Internet (www.edu.ro). Este suficienta aceasta diferentiere ca sa se deduca, in mod eronat, ca exista atit doine populare, cit si alt tip de doine, in speta culte, pentru a mentine antonimia popular-cult, prezenta in cazul baladei, specie literara care figureaza cu cele doua tipuri si in programele si manualele scolare. Confuzia este mentinuta si de o precizare facuta intr-unul dintre manualele clasei a a VII-a (cel aparut la Editura Corint), unde gasim specificarea: „Ca si in cazul baladei […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }