Profil ’90. In Full Dress

  • Recomandă articolul
Limita dintre artist si curator tinde sa devina doar amintirea unei conventii. Deceniul zece a confirmat ca atitudine nu doar artisti curatori, ci si curatori-artisti, acestia din urma manifestind fie o radicala schimbare de optiune, fie impunind un alt tip de creativitate in care conceptele capata intelesuri noi printr-un exercitiu de forma. Proiectul expozitional conceput si realizat de Liviana Dan la Muzeul Brukenthal din Sibiu (22 noiembrie-10 decembrie), cu sprijinul Kultur Kontakt, Viena, al Ambasadei Austriei, Bucuresti, CIAC – Bucuresti si al Departamentului de Arte Vizuale al Ministerului Culturii, propune un astfel de exercitiu. Fara a urmari o descriere a evenimentului va propun o relatare a atitudinilor generate. „Hainele cele noi ale imparatului“1 Vertical/orizontal, masculin/feminin, rigid/unduitor sint atitudini pereche ascunse in tesatura. Intr-un demers poetic sau doar faptic teserea deschide sensuri de lectura multiple. Un posibil punct de pornire: Arahne care aprinde minia zeilor prin indrazneala maiestriei sale. Indrazneala devine astfel atributul suprem al creatiei, prin care provocarea se adreseaza tuturor. Condamnata la fragilitate si efemer, Arahne a devenit un simbol discret al artistului contemporan aflat intr-o permanenta provocare a limitelor. Teserea se defineste ca una dintre posibilele punti de legatura intre traditie si experiment. Actionind simultan ca receptacol si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }