Protestul FILIT – o punere în context

  • Recomandă articolul
Imediat după ce organizatorii FILIT au anunţat suspendarea ediţiei din 2015, a apărut întrebarea aceasta – ce i-a supărat, totuşi, aşa de tare pe organizatorii FILIT? O întrebare legitimă, cu atît mai îndreptăţită din partea celor care nu şi-au făcut vreun hobby ciudat din a urmări scena politică şi culturală ieşeană. Înainte de a ajunge la explicaţii mai amănunţite, voi încerca să creionez puţin contextual local. Iaşiul are o tradiţie a dărîmării evenimentelor culturale complexe. În ultimele două decenii şi jumătate, oraşul a fost văduvit, rînd pe rînd, de manifestări precum: Festivalul Periferic (organizat de Asociaţia Culturală Vector), un eveniment unic în peisajul est-european al artelor vizuale (în lipsa unei susţineri a comunităţii locale, acesta a fost închis de către organizatori), Festivalul de dans contemporan EuroDans, Festivalul Internaţional de Teatru „Avram Goldfaden“, Festivalul de Jazz „Richard Oschanitzky“ sau, recent, Festivalul de Teatru Perform. Sînt evenimente care, în logica continuităţii, ar fi putut determina un profil cultural bine articulat al Iaşiului, atît pe scena culturală naţională, cît şi internaţională. Ce s-a pus în loc? Spre exemplu, municipalitatea a cheltuit peste 11.500.000 de lei în anul 2008 pentru un fantomatic proiect „Iaşi 600“ (marca 600 de ani de la atestarea documentară a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.