PseudoPower

  • Recomandă articolul
Intre 2-21 iunie, artista Alexandra Croitoru a expus la Galeria H’Art din Bucuresti o serie de lucrari sub forma unor print-uri digitale de dimensiuni mari, reunite sub numele de Power. Semnificatia acestei notiuni poate fi pusa in relatie cu tonul devenit familiar pentru era comunicarii generalizate, numite si cea a „societatii mass-media“ sau transparente (Gianni Vattimo). Impactul crescut al imaginilor determina recalibrarea modului de structurare a socialului, implicind o abordare stratificata a lor, saracite insa de paleta de rezonanta. S-a dezvoltat in mod evident perspectiva unor „trairi expuse“, in contextul unei campanii de promovare a unui „exhibitionism existential“, unde totul este la vedere. Trairile se perinda in perimetrul unor pereti transparenti, iar existentele se transforma in simple fantose, elementul definitoriu raminind doar functia fatica. „A ramine in contact“ creeaza un pretext suficient pentru a mentine „activate“ doar fatadele. Discursul puterii se rezuma astfel la expunerea unor brand-uri si la radiografierea suprafetelor, la etalarea simplista a unor motive. Proliferarea pozelor cu vedete accentueaza procesul in care semnificantii sint suprainvestiti in paralel cu devalorizarea semnificatiilor. Ceea ce conteaza este abordarea epidermica. Lipsa de coeziune in interiorul unor compozitii de acest fel este vizibila. De exemplu, in cele doua poze unde un personaj […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }