Puncte forte si puncte slabe ale manualelor de limba romana pentru clasele I si a II-a

  • Recomandă articolul
1. Marcela Penes Abecedar, Editura Ana Puncte forte: – continutul este structurat pe unitati de invatare tematice, in jurul evolutiei unui personaj, Anicuta, care ii conduce pe copii in lumea cartii; – are o paginare aerisita; – propune activitati transcurriculare, dar numai in prima parte a manualului. Puncte slabe: – nu respecta curriculum-ul pentru ca: introduce dialogul, virgula, textele sint fortate, nu se refera la universul de cunoastere propriu acestei virste; – structura tematica nu se pastreaza pe tot parcursul cartii, se schimba personajul, nu mai exista unitate; – seamana foarte mult cu abecedarul anterior, nu propune solutii noi de invatare, organizare a continutului, de organizare a activitatii, de evaluare; – succesiunea literelor e cea din abecedarele vechi, chiar si unele texte si imagini; – e monoton, neatractiv atit ca aspect, cit si ca tematica a textelor, ca tipuri de activitati propuse elevilor; – textele sint rigide, fortate, uneori ilogice, caraghioase, la fel ca si numele proprii: Aricica, Zebrut, Kiki, Chelareasa, Doamna Gaga, „Camila cara animale mici“, „Vrei un fes?/ Yes“; – evaluarea este prevazuta la intervale prea mari, elevii nu se pot autoevalua dupa criterii clare; – nu ofera posibilitatea de a fi utilizat pentru activitati si evaluare diferentiate; […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }