Reclamele romanesti dauneaza grav societatii

  • Recomandă articolul
Toate televiziunile romanesti prezinta citeva spoturi publicitare scandaloase, care ma fac sa-mi fie rusine. Un fel de rusine civica, sociala, nationala chiar – fiindca, de fapt, ele fac reclama unui comportament de care multe natii s-au dezbarat deja. Ori cel putin nu le mai promoveaza, la nivel national, ca pe niste virtuti etice, sociale si familiale, firesti sau ideale, ori cel putin demne de urmat. E vorba de „virtuti“ total ignobile, dar care, din nenorocire, apar pe ecranele noastre drept probe de inteligenta, succes sau eficacitate a convietuirii. Si prind – caci altfel nu s-ar repeta fara pudoare, mereu-mereu, pe toate posturile. Una dintre reclamele la care ma refer e aceea in care barbatul ii arunca sotiei sale o fraza ambigua, prin care ii sugereaza ca va proceda la o actiune de interes si de cistig comun-familial – in vreme ce, de fapt, el se va duce sa bea bere cu amicii. Perfidia si ipocrizia se repeta si la intoarcerea acasa, cind individul isi trateaza consoarta in acelasi stil, lasind-o sa creada ca-si petrecuse timpul intr-un scop sobru si profitabil. In alta, sotul (acelasi actor, fiindca firma, produsul si televiziunea trebuie, nu-i asa?, sa impuna modele demne de imitat!) ii […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }