Reforma, incotro?

  • Recomandă articolul
Recent, Ministerul Educatiei si Culturii a supus dezbaterii publice noul plan-cadru al invatamintului preuniversitar, act normativ care a generat o multime de discutii, dispute si luari de pozitie, cu atit mai mult cu cit nimeni nu anticipa o schimbare intempestiva intr-un proces de reforma in derulare. Ne intrebam, ingrijorati, care ar putea fi Criteriile in functie de care MEC a gindit (daca a gindit), a stipulat si a impus aceste modificari in sistem. Si, nu in ultimul rind: de ce acum? O reforma curriculara de talia celei care a inceput in invatamintul romanesc este o reforma de sistem, care a fost articulata de o politica educationala coerenta, de o strategie clara, elaborata in functie de un ideal educational si aprobata de forurile legislative ale tarii. Aceasta reforma se afla in derulare, iar temeiurile ei au fost agreate si de Comunitatea Europeana, si de Banca Mondiala, care a facut substantiale investitii in cursurile de management educational, de formare a profesorilor, a evaluatorilor de manuale etc. Eventualele imperfectiuni sau disfunctionalitati in implementarea ei se datoreaza unor vicii de procedura sau neintelegerii corecte, dar in nici un caz unei erori de conceptie. Aceste disfunctionalitati din sistem puteau fi corectate din mers – caci […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }