Replica. Fara patetisme

  • Recomandă articolul
Pe piata internationala de arta, cota lui Brancusi, se stie, e foarte inalta. Aflam din Evenimentul zilei (19 iulie 2003) ca, in februarie 2002, o firma din Bahamas a vindut o lucrare brancusiana pentru 16 milioane de dolari. Acelasi cotidian romanesc purtase o lunga campanie de presa spre a dovedi ca aceasta lucrare ar fi un fals. Orice cititor de bun-simt se va intreba imediat: sa fie atit de naivi expertii de arta din afara Romaniei? si de ce expertii nostri (daca ii avem) au montat o campanie de presa impotriva acestei lucrari de Brancusi? E putred ceva in afacerea asta, e clar, va intelege cititorul roman. Ce anume, voi incerca sa explic in cele ce urmeaza. In primul rind, Romania nu are experti in arta al caror prestigiu sa fie validat de marile case de vinzari din lume. In al doilea rind, Romania nu are autoritati morale ale artei care sa fi contribuit, in ultimii 50 de ani, la promovarea valorilor romanesti, la cote semnificative, pe piata internationala. In acest context, s-a nascut in ultimii cinci ani un razboi local care ar fi ridicol daca n-ar fi mai intii pagubos: mostenirea Brancusi este disputata de doua grupuri de interese. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }