Restituiri. Scenografi români: George Löwendal

  • Recomandă articolul
În istoria teatrului românesc, se află numeroase spectacole memorabile a căror scenografie a fost semnată de un artist, care, născut pe alte meleaguri, la Sankt Petersburg (unde a urmat Institutul de Belle-Arte), a lucrat între anii 1921 şi 1926 la Bucureşti, ca scenograf, apoi la Teatrul din Cernăuţi, ca scenograf şi director artistic, şi ca profesor la Institutul „Nicolae Grigorescu“ din Bucureşti: George, baron Löwendal (1897-1964). Imagistica sa a fost un instrument fin de sincronizare cu gîndirea artistică a vremii, de captare a „spiritului timpului“, demers propriu unui artist cult şi sofisticat. În schiţele sale de decoruri, de costume, în portretele de actori realizate în creion sau cărbune, întîlnim altceva decît în picturile sale, mult mai cunoscute, cu ţărani români din Bucovina: pulsul viu al artei europene interbelice, vocabularul plastic traducînd în imagini ideile estetice ale cubismului, expresionismului, dar şi ale acelei fermecătoare „art déco“ (exprimată în designul grafic specific curentului, în stilizările unor portrete, costume şi măşti, unde o geometrizare fină se îmbină cu senzualitatea).   Poate cea mai importantă parte a carierei sale scenografice a fost cea desfăşurată între 1926 şi 1935, la Teatrul Naţional din Cernăuţi, dar anterior a avut şi alte colaborări cu teatre din Bucureşti, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }