Reuşita unui festival

  • Recomandă articolul
Una dintre cele mai reuşite ediţii ale Festivalului Enescu, în cadrul căreia am avut privilegiul să ascultăm – în parte, pentru prima oară – 16 orchestre simfonice şi 14 camerale din elita europeană, sub baghete adesea de marcă, 41 de solişti vestiţi evoluînd în concert şi alţi 6 în recital, precum şi 6 formaţii camerale în cele 175 evenimente muzicale ce au implicat peste 3.000 de muzicieni, ar fi meritat un amplu comentariu sau măcar menţionarea tuturor reperelor cu adevărat de anvergură din primele săptămîni, nu doar a celor opţionale, în funcţie de preferinţe şi de dispoziţie. Dar în condiţiile date, voi sublinia măcar momentele importante ale ultimelor zile din Festival, debutînd, întîmplător, cu programe oferite de orchestrele Radio, care au cîntat excelent – cea de cameră reuşind să se plieze cu rigoare in-tenţiilor expresive şi tempo-ului năucitor impus de „vrăjitorul“ Misha Maisky, conturînd frumos şi dificilul opus de Schnittke, dar şi simfonia de Mendelssohn (dirijor Leonid Grin).   Orchestra simfonică a beneficiat de prezenţa la pupitru a renumitului Ascher Fisch, dar şi de colaborarea legendarului Swingle Singers, oferind o versiune a Sinfoniei de Berio cu nimic mai prejos decît cea pe care am ascultat-o la Florenţa, cu Mehta şi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.