Revue Roumaine d’Histoire de l’Art
- 19-12-2000
- Nr. 43-44
-
Ludovic SKULTETY
- Arte
- 0 Comentarii
Dificultatile din ce in ce mai mari pe care le intimpina editarea unor periodice de specialitate, indeosebi cele cu profil cultural –, ajung, treptat, sa ni se infatiseze ca absolut firesti: cunoasterea cauzelor nu reuseste decit sa ne intareasca un soi de fatalism pe care il exersam de un timp incoace. Mai stim ca, cu cit informatia continuta in aceste reviste este mai specializata, riscul ca aparitia lor sa fie pusa sub semnul incertitudinii creste direct proportional. E si cazul prestigioasei Revue Roumaine d’Histoire de L’Art, publicatie anuala, editata de Institutul de Istorie a Artei care gazduieste in paginile sale si lucrari ale unor reputati istorici de arta straini. Ultimele doua numere care fac obiectul recenziei de fata au aparut in 1997 si respectiv 1998. Fatalismul pe care tindem sa-l adoptam nu poate sa risipeasca ingrijorarea ce ne incearca in fata acestei stari de lucruri. Un amplu studiu iconografic-iconologic, in cea mai pura traditie panofskiana, apartinind lui Remus Niculescu, are ca obiect un desen foarte putin cunoscut al lui Felice Giani aflat la Biblioteca de Arta si Arheologie din Roma, reprezentind citeva personaje reale din anturajul artistului iluminist. Tema pe care o ilustreaza – Tineri artisti in drum spre Acheron […]