Romania a picat la examenul de marketing cultural

  • Recomandă articolul
Cu un an in urma, scriam despre Tirgul de Carte de la Frankfurt pe tonul obidit al unui soarece de biblioteca mutat cu arme si bagaje intr-o librarie Barnes and Noble. Fie din naivitate, fie dintr-o obisnuinta mentala suspect de persistenta, cuvintele „carte“ si „industrie“ aveau aerul unui mariage incongru caruia ii poti intelege ratiunea, fara ca pentru asta sa-i admiri neaparat rezultatul. Dar, odata ce se mai ridica putin valul de ceata al preconceptiilor proprii, ajungi sa intelegi ca ceva din farmecul cartii se rasfringe si asupra industriei insesi si ca ceea ce aducea cu o diorama/diagrama decupata din Bourdieu e de fapt spectacolul viu al unor agenti carora nu le lipseste pasiunea, imaginatia si gustul (controlat) al riscului. Cu alte cuvinte, daca esti dispus sa renunti la modelul vintage al scriptoriului sau la acela, mai modern, al salii de lectura, are si uzina partile ei simpatice. Dar, lasind gluma la o parte, sa revenim la statistici: Frankfurter Buchmesse, la ora actuala cel mai mare tirg de carte din lume, nu este numai gazda a peste 7.000 de participanti din mai mult de 100 de tari, cu o oferta care ajunge la aproape 400.000 de mii de titluri, fara […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }