Romania, o tara fara brand

  • Recomandă articolul
Cit au titularii rubricii un binemeritat concediu, am fost rugat sa va spun eu o poveste de vacanta. Am ales un basm despre politica romaneasca, imaginea tarii in lume, integrarea europeana, salariul mediu pe economie. Vom vorbi deci despre fotbal. In plin concediu, Zinedine Zidane fu sculat din somn de o Voce: „Intoarce-te la Nationala“. Venea de sus de tot, a explicat Zizou presei, sugerind ca nu-i intrase neaparat cineva in dormitor. „Dieu?“ – au speculat gazetarii. „Mais non, Zizou est Dieu“ – reaminti colegul lui, Thierry Henry. Cinici, ziaristii cred ca Mesajul venea dinspre Palatele Elysee si Matignon. Ratiuni de Stat? Deh, imaginea Frantei e cam sifonata si numai ratarea calificarii la Mondialele de fotbal nu le trebuie. Cinici pina la capat, jurnalistii spun ca Palatele ar fi fost statii-releu, Mesajul venind de fapt de la Orange si Adidas. Telefonie mobila si echipament sportiv. Mega. „Merde, Zizou, lupta de piata se ascute. Lasa pensia, vino si califica Franta la Mondiale. Ar fi trist fara voi, iar publicul cheltuie cind e vesel. In plus, te-avem pe contracte de sponsorizare. Vino cu brand-ul tau linga ale noastre. Uite textul de promovare: Alo? Enfants de la Patrie? Zidane sint. Mergem la Mondiale, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }