Romeo şi Julieta nu (mai) au dreptul să moară

  • Recomandă articolul
Aflat, cu spectacolul Ultima zi a tinereţii de la Teatrul Naţional „Radu Stanca“ Sibiu, la o nouă dramatizare după un roman (Cronica incidentelor unei iubiri de scriitorul polonez Tadeusz Konwicki), după ce a realizatÎngropaţi-mă pe după plintă, montare după romanul lui Pavel Sanaev, la Teatrul Bulandra, Yuri Kordonsky a ales din nou un text care să facă parte din ceea ce el numeşte „literatura profundă“: indiferent că e literatură contemporană sau clasică, că e piesă de teatru sau roman, Kordonsky caută texte care să „pună probleme“, care, aşa cum a declarat într-un interviu, să invite la meditaţii asupra unor probleme esenţiale, legate de condiţia omului. În cea mai recentă producţie a sa (care a obţinut şi Premiul pentru Cel mai bun spectacol al anului 2011), Kordonsky mută sursa nefericirilor în exterior: nefericirea nu mai este provocată de imposibilitatea de a iubi sau de a exprima această iubire, ci de contextul istoric, în care individul se pierde în drama colectivă, a războiului care distruge vieţi şi destine.   Ca şi în Îngropaţi-mă pe după plintă, unde juca rolul Copilului, dar şi al adultului care aduce la viaţă trecutul, Marian Râlea interpretează aici rolul Necunoscutului, prin prisma căruia avem acces la trecut, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }