„Sa evitam supraeducarea“

Despre licenta, masterat si doctorat

  • Recomandă articolul
Situatia invatamintului superior si a cercetarii romanesti a suscitat vii discutii, puncte de vedere contradictorii, proiecte de legi care mai degraba au bulversat sistemul decit sa-l readuca pe fagasul normal. Acest climat de incertitudine si provizorat a facut posibile tot felul de ilegalitati si imoralitati sub masca atit de clamatei autonomii universitare. in loc ca acest principiu sa duca la revigorarea vietii academice romanesti, a insemnat decredibilizarea intregului sistem, aruncind in suspiciune pina si institutii sau personalitati al caror prestigiu nu poate fi pus la indoiala. Analizind raportul Romania educatiei, Romania cercetarii, elaborat de Comisia prezidentiala pentru analiza si elaborarea politicilor din domeniile educatiei si cercetarii, vom constata ca se propune mai curind extinderea principiului autonomiei universitare, decit asumarea de catre MECT a rolului de arbitru care sa se concentreze asupra respectarii cadrului legal. Nu-mi propun sa scriu despre sirul parca nesfirsit de fraude din invatamintul universitar. Subiectul a fost tratat pe larg in paginile acestei publicatii. Voi aborda citeva aspecte legate de cele trei cicluri universitare: licenta, masterat, doctorat. Primul dintre cele trei cicluri are acum o durata de 3 ani, argumentul fiind sistemul Bologna. Se stie insa bine ca acest sistem nu limiteaza durata nivelului licenta la 3 […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }