Scenografi romani. Puiu Antemir

  • Recomandă articolul
Anii ’90 au readus, in scenografia romaneasca, placerea luminilor, a decorurilor bine gindite si bine construite, profund articulate plastic, in contrast izbitor cu poverismul impus care a coplesit teatrul romanesc in ultimul deceniu de dictatura. Unul din primele semne ale intoarcerii la seva si savoarea originara a teatrului nostru ar putea fi considerat celebrul spectacol din 1990, Visul unei nopti de vara in regia lui Alexandru Darie, cu costumele Mariei Miu si decorul de Puiu Antemir. Exceptionala substanta vizuala, creatoare de feerie, realizata de costume a fost aici sustinuta de un decor flexibil, dinamic (leagane, draperii suspendate care circumscriau si totodata multiplicau spatiul de joc), ce anima intregul spatiu al scenei. In acelasi spirit, Puiu Antemir creeaza, in 1991, scenografia unui alt spectacol-reper, de asemeni in regia lui Alexandru Darie: Legaturi primejdioase, la Teatrul de Comedie din Bucuresti (costumele: aceeasi Maria Miu). O scenografie ce sustinea vizual mesajul dramaturgului contemporan, autorul scenariului dupa Laclos, britanicul Christopher Hampton, prin doua coordonate majore. Mai intii, printr-o structura arhitecturala, o suita de arcade cu stucaturi aurii rococo, ce deveneau din zid, din element plin (constituit din tablouri mari, viu colorate, cu scene erotice, sugerind fresce de interior), pe masura evolutiei actiunii, galerie vitrata, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }