Sebastian vintage-chic

  • Recomandă articolul
„Este în teatrul meu o înclinare spre «delicat» care îmi va interzice, în mod absolut, un mare succes. Cîtă vreme voi juca pe clapa «subtilului», nu voi ajunge să cîştig publicul mare“, spunea Mihail Sebastian în jurnalul său. Apoi adăuga: „Aş vrea să pot lua teatrul ca pe o industrie şi să pot realiza o piesă cu mecanism perfect“. Steaua fără nume, poate cel mai celebru dintre textele sale pentru teatru – se situează undeva, la jumătatea drumului, dacă e să pornim de la cele de mai sus. Un aspect foarte important este acela că textul a fost scris nu pentru publicare, ci pentru scenă, şi a fost dezvoltat rapid, conform celor povestite tot de către dramaturg, la solicitarea Norei Piacentini şi a lui Mircea Şeptilici, aflaţi în criză de texte la momentul respectiv (anii ’40). Deja identitatea lui Mihail Sebastian era o problemă, condiţia sa de evreu făcîndu-l în mod oficial indezirabil pe afişele teatrelor. De aceea, textul a fost propus trupei prin diverse artificii, sub pseudonim – respectiv Victor Mincu – , iar în momentul în care identitatea dramaturgului Mincu se cerea dezvăluită, s-a găsit soluţia disperată de a apela la un amic al lui Sebastian, Ştefan Enescu, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }