Semne, jocuri si mesaje

  • Recomandă articolul
Prin notiunea de muzica noua intelegem adesea doar o determinare de ordin stilistic sau estetic, rareori realizind ca aceste departajari implica nu numai tehnici si procedee componistice, ci mai ales stari de spirit si o anumita tipologie semantica. Personal, consider ca asimilarea si interpretarea muzicii contemporane necesita uneori mai multa profunzime a perceptiei si atentie asupra detaliului, astfel de lucrari manifestind o sporita dependenta in raport cu procesul interpretativ, un accent, o metoda de atac sau o atitudine diversa putind modifica in mod esential mesajul. O cunoastere nu numai de ordin tehnic si stilistic, ci mai ales o demonstratie de atitudine si spirit nou au fost realizate de Marius Ungureanu (viola) si Verona Maier (pian), intr-una dintre manifestarile remarcabile prilejuite de Editia a XI-a a Saptaminii Internationale a Muzicii Noi (desfasurate la Bucuresti in perioada 23-30 mai 2001). Intitulat Semne, jocuri si mesaje, recitalul a cuprins ciclul de piese cu acelasi nume apartinind lui György Kurtag, patru Recviemuri scurte de Andreas Nick si Sonata pentru viola si pian de Dimitri Sostakovici. Alegerile s-au dovedit deloc intimplatoare, elementele semantice asemanatoare ce leaga aceste opusuri constituind motivatia interpretilor ce au optat pentru desfasurarea aproape neintrerupta a celor trei lucrari. Evenimentul muzical gazduit […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }