Sinucigasii spectacolului

  • Recomandă articolul
Ritualul anului social presupune trecerea de la grevele de primavara la festivalurile de vara. Politica aceasta de stergere a socialului de catre cultural, festiv si spectacular a fost suprimata anul acesta* de miscarea intermitentilor, iar, odata cu ea, strategia de demobilizare care functionase foarte bine in primavara trecuta. Greva a spart zidul vacantelor si, oricare ar fi continutul ori modul sau de actiune, lucrul acesta este, prin el insusi, un eveniment. Tot un eveniment este si faptul ca fractiunea inutila, adica fractiunea producatoare de semne inutile, iar nu functionarii cailor ferate, cum se intimpla de obicei, a fost actorul principal. „Victimele“ grevei s-au schimbat, la rindul lor: nu mai sint calatorii cu metroul sau cu trenurile, ci utilizatorii de superfluu si de bunuri imateriale de consum. Iar acest lucru are consecinte mult mai grave, din punct de vedere politic, intrucit zdruncina contractul si imaginea simbolica a unei societati. Este interesant de observat cum ajunge patrimoniul cultural sa degenereze, devenind o zona blestemata, de care nu mai stim cum sa scapam. Si nu putem decit sa fim recunoscatori fata de putere, tinind cont ca, prin initiativele sale nefericite, a dus la aceasta situatie, punind, fara sa vrea, in dificultate tendintele de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }