Stigmatizarea criticii si discreditarea cinematografiei – de la protocronism la nostalgia punitiva

  • Recomandă articolul
Scriind o istorie (critica) a filmului autohton, care s-a intimplat sa fie prima si e deocamdata singura, m-am descoperit, prin forta lucrurilor, intr-o postura deloc comoda in fata breslei. Ceea ce nu ma impiedica sa observ – drôle de situation – ca si viceversa e valabila, din pricina aceluiasi obiect editorial. Intreaga suflare filmologica s-a vazut penalizata – et pour cause – de conducerea prezidentiala a Uniunii Cineastilor, fara punere la vot in organismul statutar, cu anularea Premiului pentru critica din palmaresul premiilor bienale UCIN, intr-un moment de aflux al tipariturilor de varii specii in domeniu. Si culmea e ca, automat, insusi Biroul Asociatiei Criticilor de Film – desi cu mandatul expirat – a prefacut sanctiunea dictata de aparatul prezidential intr-un sever autoembargou, extins asupra tuturor aparitiilor editoriale si a prestatiilor de merit din cronica periodica, prin suprimarea distinctiei in cauza si din cadrul premiilor asociatiei. Vinovat de aceasta disproportionata “catastrofa
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }