TEATRU. Afrim – book

  • Recomandă articolul
E foarte greu să scrii analitic despre spectacolele lui Radu Afrim. Problema majoră cu care se confruntă cronicarul este că grila obişnuită de receptare şi apreciere nu se aplică acestor show-uri (termen ales de regizor însuşi pentru a-şi desemna creaţiile şi a le diferenţia din start de producţiile teatrale „obişnuite“). E dificil de spus care e „viziunea regizorală“, cum „a rezolvat cutare sce­nă“, ce perspectivă are asupra personajelor sau „care este mesajul“ pe care vrea să-l transmită. Afrim creează nu spectacole, ci universuri fantastice, în care vulnerabilii patologici evadează dintr-un prezent crud, construcţii complexe în care extrarealităţi onirice completează realităţi infirme. Lumile translucide ale Afrimului în care peştii zboară şi îngerii ning cu fulgi pufoşi se sustrag unei analize critice riguroase, însă pot fi receptate senzorial, te poţi prăbuşi în ele. Un cronicar ar trebui să empatizeze cu ele, şi apoi, cu maximă seriozitate, să le traducă analitic în parametrii (aproximativ) precişi ai unei grile de evaluare universal valabile (mă îndoiesc că există, dar să zicem că da). Ceea ce aduce a probatio diabolica. Prin urmare, efortul Cristinei Rusiecki de a scrie o carte despre Radu Afrim este pur şi simplu admirabil.  Radu Afrim – Ţesuturile fragilităţii(în ciuda titlului poetic, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }