TEATRU. Curs experimental de practica interferenţelor

Festivalul Internaţional de Teatru „Interferenţe“, Cluj

  • Recomandă articolul
În fizică, fenomenul interferenţei se referă la întînirea a două sau mai multe unde (sonore, luminoase, electromagnetice), în urma căreia unda rezultantă scade sau se intensifică. În teatru, interferenţele se referă la capacitatea unui mediu teatral de a se deschide confruntării cu alte medii artistice şi culturale, de a îngloba şi a trece graniţa ştiutului şi experimentatului spre cea a experimentalului, la întîlnirea cu celelalte arte. Teatru de expresie corporală (Ruins True, Woyzeck), scenografii-spectacol (Sfîrşit de partidă), discurs postdramatic (Opereta imaginară), dispozitiv scenic (Aceeaşi mare) au interferat cu clasicul teatru de regie sau cel de actorie, în selecţia internaţională propusă de Teatrul Maghiar de Stat Cluj, la cea de a doua ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru „Interferenţe“, desfăşurat între 1şi 12 decembrie. Peisajul teatral românesc, destul de monoton, timid în experimente şi limitat în practici regizorale situate în afara convenţiei, găseşte posibile modele în oferta interferenţelor teatrale din festivalul clujean. Ceea ce urmează este o selecţie subiectivă din programul festivalului, urmînd unda portantă a interesului pentru invitaţii din străinătate. Teatrul de autor O primă grupă de spectacole păstrează regizorul în centrul creaţiei, în calitatea sa de autor de spectacol. E cazul spectacolelor teatrului-gazdă, care numără pe afişul curent al […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.