TEATRU. Fructul oprit şi forţa interdicţiei

  • Recomandă articolul
Ultima premieră a anului 2013 la Sibiu a adus pe scena Teatrului Naţional „Radu Stanca“ o comedie neagră în registrul farsei, Absolventul, în regia lui Theodor Cristian Popescu, după adaptarea lui Terry Johnson şi romanul lui Charles Webb, în textul piesei fiind inserate şi fragmente din scenariul pentru filmul deja cultThe Graduate, din 1967 (în regia lui Mike Nichols şi avîndu-l în rolul principal pe Dustin Hoffman). Theodor Cristian Popescu nu a recurs însă la trimiteri clare la film, considerînd că acesta este mai degrabă un filmcult în lumea anglo-saxonă. Totuşi, nu l-a adaptat nici pentru contextul românesc contemporan (ceea ce ar fi dat o clară notă artificială, căci, în afara ideii luptei împotriva sistemului, restul ar fi fost forţat), astfel că spectacolul păstrează, atît prin limbaj, cît şi prin costume şi decor (marca Dragoş Buhagiar), o atmosferă recognoscibilă a Americii anilor ’60. Încă nu acei ani ’60 ai nebuniei hippie, ci „sufocanta lume a aspiraţiilor clasei mijlocii, pentru care numai Kerouac sau generaţia Beat ar fi intuit alternative“, aşa cum aprecia Terry Johnson.   Povestea, la vremea respectivă, reprezenta un caz de moralitate socială, familială şi care încă şoca şi ultragia sensibilitatea micburgheză: un tînăr, Benjamin (Alexandru Malaicu), are […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }