TEATRU. Microstagiune cu patru premiere. Despre dictaturi de toate tipurile

  • Recomandă articolul
În perioada 1-5 octombrie 2014, Teatrul Naţional „Radu Stanca“ din Sibiu a organizat o microstagiune în care a prezentat cinci spectacole, dintre care patru au fost premiere: Marat/Sade, în regia lui Charles Muller, Amadeus, în regia lui Gavriil Pinte, Lecţia, în regia lui Mihai Măniuţiu şi De ce Hecuba?, în regia Ancăi Bradu. Cel de-al cincilea spectacol prezentat, despre care voi detalia într-un articol ulterior, a fost Oidip, în regia lui Silviu Purcărete, cu Constantin Chiriac în rolul principal, care a avut premiera în cadrul FITS şi care va fi jucat şi cadrul FNT. Debutul microstagiunii Teatrului Naţional „Radu Stanca“ din Sibiu a propus o nouă interpretare a poveştii bine-cunoscute şi chiar şi acum controversate a marchizului de Sade: Marat/Sade, în regia lui Charles Muller, este o coproducţie a Teatrului Naţional „Radu Stanca“ şi Théâtre D’Esch din Louxemburg, după o piesă a lui Peter Weiss, Persecutarea şi asasinarea lui Jean-Paul Marat, reprezentată de grupul de teatru al ospiciului din Charenton sub conducerea domnului de Sade. Focusul nu este însă pe excentricităţile, şi ele bine-cunoscute, ale personajului istoric Sade, ci pe dialogul dintre acesta şi Jean-Paul Marat – linia de interpretare nu mai merge pe zona de senzaţional şi de flamboaiant […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }