TEATRU. Odiseea teatrala BITEI 2001

  • Recomandă articolul
Nevoia de teatru in Basarabia Initiata ca un gest de fronda, Bienala Teatrului „Eugène Ionesco“, ajunsa la a patra editie in acest an, a facut, dupa parerea lui Matei Visniec, mai mult decit orice misiune diplomatica pentru promovarea imaginii Republicii Moldova. Cind s-a organizat prima data, in 1994, Bienala era perceputa ca un gest curajos de a dinamiza viata culturala a urbei si de a demonstra guvernantilor ca se poate face teatru de calitate si in Basarabia. Festivalul International de Teatru – BITEI 2001 –, organizat la Chisinau intre 24-31 mai, este un argument al faptului ca, desi guvernele s-au schimbat, oamenii de cultura au ramas consecventi in actiunile lor. Nevoia de teatru este extrem de mare in Basarabia. Cel mai mare impact asupra publicului basarabean l-au avut nu bruma de texte literare care s-au scris despre aceasta perioada contorsionata a tranzitiei, ci, mai cu seama, spectacolele de teatru. Nu intimplator, Liliana Alexandrescu, intr-un interviu acordat lui Vitalie Ciobanu si aparut in Contrafort nr. 4-5/1998, afirma: „Este o sansa imensa pentru oamenii de teatru din Basarabia sa se simta utili, oferind comunitatii un catalizator social in timpurile confuze si primejdioase“. De aceea, poate, multi scriitori au simtit nevoia de a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }