Tema pentru un „mare roman“

  • Recomandă articolul
Nu-mi dau seama in ce masura cultura e un domeniu al vietii supus mecanismelor de autoreglare ca si economia si finantele. Sint mai degraba inclinat sa cred ca aici imprevizibilul ramine un element esential, imposibil de cuantificat. intrebarea care se pune imediat e daca in Romania, in momentul de fata, exista cu adevarat o piata culturala si care sint – cum se spune – target-urile ei. Daca privim la ce se intimpla acum in teatru, film, dans, literatura si arte vizuale, in editarea de carte, mass-media, publicitate, muzica tinara si spectacolul de divertisment putem spune ca normalitatea nu e departe. Exista o evidenta emulatie a creatorilor si a managerilor culturali, o oferta impetuoasa de nou si o incontestabila cautare a noutatii pe toate planurile. Tinerii sint in mod previzibil in avangarda si, la fel de previzibil, ei se grabesc sa se afirme. Multi dintre ei vor sa impuna, trecind dincolo de rigidele corsete ale esteticii si ale normelor morale traditionale, o cultura alternativa, racordata direct la palpitul vietii, cu toate formele atipice, deviante, extreme ale acesteia. Principiul valorii durabile e astfel inlocuit in pripa de religia succesului imediat si a aderentei la gusturile publicului. Arta pare a se subordona consumului, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }