Tentatiile ambiguitatii

  • Recomandă articolul
Galeria H’art, Bucuresti, curator: Dan Popescu, decembrie 2006-ianuarie 2007 Exista o preocupare asidua, in contemporaneitate, de a imbraca totul in reprezentari. Imaginea substituie, uneori, si necesitatea de a gindi, de a medita. in locul acestora se infatiseaza interfata vizuala, cliseul plastic. Locul si prezenta imaginii au fost foarte vii inca din cele mai vechi timpuri, iar crestinismul i-a stabilit o pozitionare foarte precisa. Un loc aparte l-a ocupat imaginea in era mass-media si a publicitatii. Aceste sisteme nu se mai multumesc doar sa povatuiasca si sa indemne lumea spre anumite produse, de care omul are sau nu nevoie, ci tind sa devina o mecanica a „sacralizarii“ actului insusi de a cumpara. Ca impactul sa fie maxim, si cu tinta precisa, anumite minti cerceteaza cu de-amanuntul rolul translarii anumitor reprezentari din trecut, aducindu-le in actualitate. Cit mai aproape de omul contemporan. Acest om, familiarizat cu idei multiple si cu libertatea de a alege, traieste totusi intr-un plin ev al confuziei. Sistemul vechi, traditionalist, religios prin excelenta, este reinventat, dar fara suportul sau transcendental. Sarbatorile religioase devin prilejuri si motive pentru vinzari imense si pentru un consum excesiv, coplesitor. „Totul de vinzare“ nu este o formula stearpa, seaca, ci una care arata […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }