Thesis-ul Bienalei Balcanilor

  • Recomandă articolul
In cadrul intilnirii constitutive a Bienalei culturale a tarilor din sud-estul Europei a fost vernisata o expozitie de arta fotografica intitulata Thesis. Expozitia a fost deschisa in perioada 20 octombrie – 20 noiembrie 2000, in galeria de la parterul Muzeului de Instrumente Muzicale Antice, Bizantine si Post-bizantine din Salonic. Titlul expozitiei, cu valente simbolice, a fost adecvat temei propuse initial, cea a expresivitatii fiintei umane. Pentru ca fiecare fiinta are propriul sau thesis (loc) in aceasta lume. Un loc care poate fi determinat geografic, dar care, in acelasi timp, se refera la situarea fiecaruia in raport cu celalalt, la propria plasare in lumea ideilor. Cei sase fotografi participanti s-au inscris astfel in tema expozitiei, insa trasatura dominanta a acesteia a fost diversitatea. Christos Avraamides (Cipru) propunea o serie de fotografii de teatru in care actorul este vazut ca simbol. Shakespeariana replica „all the world’s a stage“ functioneaza ca postulat in fotografia lui Avraamides, in care actorul simuleaza situatii exhibate scenic si unde relatia cu spatiul este una de tip special. Cu Vlaho Brangjolica (FYROM) fotografia trece intr-un complet alt registru. Avem de a face cu fotografia de reportaj, in care omul este infatisat in conditii extreme. Nu intimplator, autorul a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }