TIFF 5, dupa Cannes 59 – linii de demarcatie pentru filmul romanesc

  • Recomandă articolul
Numai 3 (trei) premiere pentru primele opt-noua luni ale anului (fiindca lansarile vor fi reluate abia in septembrie-octombrie), dintre care ultimele doua au fost excretia Azucena de Mircea Muresan si susaneaua tipata 150 de minute pentru hipoacuzi Pacala 2 de Geo Saizescu! Aceasta este oferta curenta a cinematografiei romane, dupa chipul si asemanarea Consiliului de administratie in functie la CNC, ale dregatorilor algoritmului politic de la Ministerul Culturii si ale duzinei de „uniuni“ de duzina, care guverneaza sistemul prin reprezentantii lor, in frunte cu ilegitim numitele Uniunea Cineastilor din Romania (UCIN) – Mihnea Gheorghiu si Uniunea Autorilor si Realizatorilor de Filme (UARF) – Sergiu Nicolaescu. Totul sub egida unei legi care, de la prima la ultima ei varianta (aceasta in discutie la Parlament), pare facuta sa inlesneasca aruncarea sistematica a banilor publici pe esecuri previzibile in serie si sa asigure perpetuarea mediocratiei. La antipozi sint ultimele filme de debut ale tinerilor, inca inedite pentru publicul larg, premiate la a 59-a editie a Festivalului de la Cannes si la a 5-a editie a Transilvania International Film Festival (TIFF) de la Cluj, alaturi de alte productii competitive ale noii generatii, incluse in cele doua programe. Laurii cei mai insemnati revenind, in ambele […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }