Tina şi Maestro, ce cuplu!

  • Recomandă articolul
Oricîte cusururi s-ar găsi romanului Maestro (că e prea lung, prea stufos, că sînt prea multe personaje secundare, care apar în scara de bloc a Emiluţei, prietena Tinei, că jegul din televiziune faţă în faţă cu eroismul şi curajul Tinei e prea brutal marcat), există ceva, în toate cele 650 de pagini, care trebuie descîlcit şi pus în evidenţă. E vorba de relaţia dintre Tina (frenetica realizatoare de televiziune, sfidînd convenţiile şi cerînd demisia în direct a ministrului de Interne) şi Maestro (Avram Duca, scriitorul român exilat la Paris). Tina face televiziune ştiind la ce se expune: „Nimeni nu a plecat acasă din TV cu ce a venit în traistă. Banii, viaţa, bucuriile, sufletul nu mai sînt intacte“. Maniaca detaliului şi a punctualităţii, cea care goleşte oraşul de trecători atunci cînd îşi începe emisiunea, Tina Marcu are revelaţia unei vieţi fără rost abia cînd îşi întîlneşte tatăl. E între Tina şi Maestro o relaţie care se dezvăluie pe parcurs, ca într-un joc de cărţi filate, în care asul apare abia la sfîrşit, uimind asistenţa: e revelaţia întîlnirii dintre tatăl, care şi-a părăsit femeia însărcinată alegînd libertatea exilului, şi fiica matură şi revoltată, care îşi descoperă părintele mult prea tîrziu. Deşi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }